X
تبلیغات
باربی پرستش - محصولات رژیمی
باربی پرستش
عادتها در خدمت منند تا سرنوشتم را بسازم
تاريخ : یکشنبه 15 شهریور1388
خیلی از کسانی که اینجا رو میخونن ولی وبلاگ ندارند، برام خصوصی میذارن و درمورد روش رژیمم می پرسند. خیلی ها هم از روشم انتقاد میکنند و دعوا و فحش و .. اینا! اما مطمئنم این اشتباهشون از روی ناآگاهیه .. میخوام امروز بهشون حسابی آگاهی بدم!

من قبل از اینکه خودم وبلاگ بنویسم، وبلاگ نیاز نازنینم رو میخوندم و از اینکه انقدر کم غذا میخوره تعجب میکردم و با خودم میگفتم : "این رژیمهای غیر علمی و نادرست که میگن همینه ها! "  و به حالش افسوس هم میخوردم! بخصوص وقتی عکسهاشو دیدم با خودم فکر کردم :" کسی که انقدر باربی و لاغره ولی بازم داره رژیمهای به این خفنی میگیره 100% آنورکسیا داره!" اما دو تا نکته رو ندیده بودم :

1- نیاز جونم نه تنها آنورکسیا نداره بلکه دیگه رژیم هم نداره! چون به وزن هدفش رسیده و الان فقط وزنش رو ثابت نگه داشته و خودش خوب میدونه باربیه. (آنورکسیایی ها با وجود لاغری شدید خودشون رو چاق تصور میکنند)

2- اصلا هم کم غذا نمیخوره! بسیار کافی میخوره!

اولاً از نیاز نازنینم معذرت میخوام که بخاطر نااگاهی از روشش، درموردش اشتباه فکر کرده بودم . دوماً میخوام روش رژیم تقلبی که منم دارم ازش استفاده میکنم توضیح بدم تا شما هم مثل من قضاوت اشتباه نکنید. البته در مورد این روش، اثبات علمی و سالم بودنش و مزایا و معایبش و اینکه چه روشهایی براش پیشنهاد میشه میتونید خیلی مطلب توی نت پیدا کنید. من فقط پایه و اساس کار رو ساده و مختصر میگم:

روز تقلب: در یک جمله یعنی شما تمام هفته رژیم میگیرید ولی یک روز یا یک وعده کمتر رژیم میگیرید! درمورد مزایاش خیلی چیزا میشه گفت، عقده ای نشدن، امکان مهمونی رفتن و ... اما مهمترین خصوصیتش اینه که متابولیسم رو فعال نگه میداره.

میدونید که بدن به هر مقدار کالری ای که دریافت کنه بتدریج عادت میکنه و با کند کردن متابولیسم (ساز و کار تولید انرژی در بدن) خودش رو وفق میده و دائم روند کاهش وزن کند میشه تا جاییکه دیگه با وجود رژیم سفت و سخت کم کالری، وزن پایین نمیاد. اما وقتی که دائم میزان کالری عوض شه، بدن دیگه نمیتونه خودش رو عادت بده و پیچونده میشه و از فکر یه دستی زدن به صاحابش بیرون میاد!

اساس روش : اصل این روش روی کالری هفتگی تنظیم شده. یعنی میزان کالری ای که شما باید در یک هفته بخورید تا در پایان هفته مقداری (مثلا نیم یا یک کیلو)  لاغرتر شده باشید محاسبه میکنند. بعدش با فرمولها و استدلالهایی این کالری رو بین 7 روز هفته تقسیم میکنند.

حالا کلی بحث و جدل هست سر اینکه هرروز چقدر از این کالری هفتگی رو بخوریم. بعضیا میگن هیچ روزی کمتر از bmr نباید خورد. بعضی میگن که حتی مشکلی نیست اگر یک روز هیـــچی نخوریم. کلی هم روشهای مختلف برای تقسیم بندی این کالری هفتگی توی نت هست.

نتیجه : به هرحال با هر تقسیم بندی ای ، دنبال کننده های این روش کالریشون در هرروز متفاوته و بعضی وقتها خیلی کم، بعضی وقتها خیلی زیاده. اگر ندونید روششون چیه، وقتی به جدول غذایی شون نگاه کنید، ممکنه از کالری بسیار پایین بعضی روزها کپ کنید!  ولی اگر مجموع کالری یکهفته شون رو حساب کنید، بازم دوباره کپ میکنید! چون طرف کم نخورده! فقط کالریهای هفتگی ش رو صرفه جویی کرده و اونا رو در یک روز یهویی خورده. برای نمونه یکی از جدول هفتگی های من رو نگاه کنید.


یکشنبه2شنبه3شنبه4شنبه5شنبهجمعهشنبهمجموع هفته
کالری45050060060055023007505750

کالری مجاز هفتگی من 5775 تا بوده . می بینید که گاهی زیر 500 کالری خوردم ولی در مجموع هفتهء نرمالی داشتم و میانگین کالریم روزی 820 تا بوده یعنی حتی کم خوری هم نکردم.


قضاوت : اینکه این روش خوبه یا بده.. مثل همهء روشهای دیگه، معلوم نیست! همهء روشهای رژیم دائم از طرف یک عده دانشمند و پزشک تایید و از طرف عده دیگه ای دانشمند و پزشک رد میشه. واقعا اینکه بشینیم و از نظرات اونها هی دفاع کنیم یا ردشون کنیم و برای هم شاخ و شونه بکشیم، وقت تلف کردن نیست؟

هرکس به دلیلی، یک روش رو انتخاب میکنه. خوبه که درمورد روش و نظر و تجربیاتمون صحبت کنیم و همدیگه رو برای رسیدن به هدف تشویق کنیم. اما موضع گرفتن و جروبحث و جدل سر روشها.. احترام و دوستی هامونو خراب میکنه.نه؟  همگی عاقل و آزادیم. پس باید :

به شعور دیگران شک نداشته باشیم و آزادی رو برای همه بخوایم. (بخصوص برای مخالفانمون)


پ.ن 1 : برای کسانی که میخوان از روش رژیم تقلب استفاده کنند، ولی روش کار رو نمیدونند، یک راهنمای جامع و ساده دارم مینویسم.

پ.ن 2 :  یک روز در میون اینجا رو آپ میکنم که به درسام هم برسم.

پ.ن 3 : خورشید عزیزم ایمیلت رو برام بذار تا باهم صحبت کنیم.


جدول غذایی جمعه و شنبه: ( دو روز تقلب )



جمعهشنبه
سرکشی18 نفر
.
کپل+می می + آبنبات + مهدیه + بانو + گلبهار + لونا + تابان + ستاره + پرهام + پگاه + نیاز + توئیگی + گلباقالی + من خوبم + امید + شیوا + ماه تی تی
.
شیوا + فروغ + کپل + نوجوون
سحری.
5 قاشق پلو = 50 گرم = 80 کالری
یک تکه گوشت متوسط = 25 گرم = 80
2گوجه خام کوچک = 100 گرم = 15
یک برش بزرگ هندوانه = 120 گرم = 27.6
نصف گردوی متوسط = 15
5 عدد برگه کوچک = 30
.
خیلی طولانی و مفصل بود حدود 330 کالری شد و شامل پلو و ماهیچه و گوجه و کاهو با کمی سس مایونز و کمی هم میوه بود
افطار تا خوابخرمای ریز 3 عدد = 35
نان یک تکه کوچک = 30
حلوا 2 قاشق چایخوری = 100
حلیم 2 قاشق دسر خوری = 100
شیر و خرما
نان و تخم مرغ آبپز و گوجه فرنگی و سبزی
بادام و پسته و برگه زردآلو
بستنی و شکلات و نسکافه و بیسکوئیت و کمی ژله و کرم کارامل و نان شیر مال و ..
آب12 لیوان10 لیوان
مکملمولتی ویتامین مینراللازم نبود!
ورزش
..........................
قدرتیاینتروال + دوچرخه سواری
مجموع کالری 9002000




تاريخ : شنبه 10 مرداد1388
امروز روز تقلبم بود و چون دیشب پــریـــود شدم، تصمیم گرفتم به خودم حساب برسم D: نه که بقیه روزا نمیرسم!! خلاصه اینکه صبحانه 5-6 تا بادوم بو نداده و یک گردو و 6-7 تا بادوم زمینی و یک قاشق  عسل با یک لیوان شیر گرم خوردم. ناهار که با دوستام بیرون بودیم یک کاسه کوچیک سوپ گوجه و یک چهارم پیتزا و کمی سالاد کاهو خوردم. ورزش سنگینی نکردم و بعد از ناهار و یه پیاده روی ملایم حدودا یکساعته توی پارک نزدیک خونه، بقیه روز استراحت مطلق دادم. عصرونه یک فنجون نسکافه رژیمی  و کمی ذرت خوردم . شام هم یک لیوان چایی دارچین با یه قاشق چایخوری شیرعسلی . ماااااه بود!

دوستای گلم این نسکافه ای که میخورم کافی میکس رژیمی GRANDEUR هست، قبلا طعم فندقش رو خورده بودم ولی این طعم کاراملش معرکه ست. یه جور قهوه فوری رژیمی دیگه هم قبلا میخوردم که مزه ش خوبه اسمش :  Diet 3 in 1 Instant Coffeemix  مارک super


** راستی برنامه من در روزهای قاعدگی یه کم با روزای عادی فرق داره. مثلا :

1- روزهای اول ورزش سنگین نمیکنم و فقط پیاده روی ملایم و نرمش.

2- خوراکی هایی مثل آجیل و عسل و روغن زیتون (با وجود کالری بالاشون) و ذرت و جگر توی برنامه م میاد.

3- ادویه هایی مثل زیره و دارچین و هل و زنجبیل به غذاهام اضافه میکنم.

4- آب بیشتری میخورم. حداقل 12 لیوان در روز.

5- روزی یک لیوان عرق گیاهی رازیانه و یک عدد مکمل آیرونوم میخورم. 

6- خوراکیهای سرد ( از نظر مزاجی ) و باددار ( مثل حبوبات) و بدبو ( مثل پیاز و سیر و ترشی) نمیخورم.

 و خیلی چیزهای دیگه .. و با تمام اینها در محدوده کالری می مونم و همه چیز تحت کنترله. علت این برنامه متفاوت هم اینه که من قاعــدگی های دردناک با خونــریزی خیلی خیلی شدید دارم و از طرف دیگه مثل خیلی از خانومهای ایرانی دچار کم خونی هستم. این غذاها علاوه بر داشتن مولفه های خاص تغذیه ای مناسب برای کم خونی باعث کاهش دردهای قاعدگی میشن و من که همیشه مجبور بودم با تزریق آمپول دردمو کاهش بدم و تا روز پنجم قاعدگی با تاثیر قرص و آمپول و مسکنهای قوی همش میخوابیدم، الان با این غذاها درد و خونـــریزیم رو کنترل میکنم و حتی روز اول پریـــودم با دوستام بیرون میرم!

دوره ی قبلــی قاعـــدگیم، بخاطر رژیم، آجیل و عسل و روغن زیتون رو نخوردم و همین باعث شده بود که چند روز اخیر دچار خستگی و خواب آلودگی و ضعف باشم، چون کم خون شده بودم. این ماه تمام غذاهایی که باید بخورم توی برنامه هفتگی م میذارم هرچند با مقادیر کم و سعی میکنم در مورد قاعدگی و غذاهای مفید در این دوره مطالب بیشتری بنویسم تا کسانی که مثل من مشکل دارند، اونو کنترل کنند.



تاريخ : جمعه 9 مرداد1388
ارزیابی جمعه

دوستانی که بهم یادآوری بودن تمایل به خوردن شکلات ممکنه بخاطر نزدیک شدن دوره قاعدگی باشه، درست میگفتن .. طبق روال میبایست حداقل 1-2 هفته دیگه پریود میشدم ولی خب دیگه تششششریف آوردن، قدمشون روی چشم !

امروز بخاطر تمایل زیادی که به خوردن قهوه و شکلات حس میکردم، مجبور شدم از خوردن میوه بگذرم و برای میانوعده خودمو نسکافه مهمون کنم. وااااااای که چقدر چسبید. یه جور نسکافه رژیمی فوری خریدیم که یه کمی تلخ مزه ست چون شکرش خیـــلی کمه. عوضش 70 کالریه و خیـــلی هم طعم کاراملی  و نسکافه ایش محشره. وای هرچی بگم از این لذت عصرگاهی کم گفتم ...

تنها بدیش اینه که روز اول و دوم پریود نمیتونم ورزش کنم .. البته اگر فردا تونستم درد و التهابم رو با رازیانه و زیره کم کنم نرمش هامو انجام میدم.


ناشتا 2 لیوان آب
صبحانه.....
م.وعده1...
ناهار.
پلو 60 گرم = 96
میگو 50 گرم = 50
ماهی 70 گرم = 70
آبلیمو و سبزی فراووون
.
م.وعده2.
یک فنجان نسکافه کاراملی = 185
.
شام.
املت شامل
گوجه 125 گرم = 19
تخم مرغ = 70
نان 20 گرم = 50
روغن کمتر از نصف قاشق = 60
.
بعد شام.
یک قاشق بزرگ زیره با آب = 0
یک لیوان عرق رازیانه بددددمزه = 0
.
آب.
9 لیوان
.
مکمل.
مولتی ویتامین + امگا 3 + ایرونوم
.
ورزشتردمیل : هیچی
ایروبیک : 15 دقیقه
طناب : 20
درازنشست : 50
تکیه : ..
زیربازو : ..
شکم : ..
سینه :..
مجموع کالری600

دوستانی که در محدوده وزنی من هستند یعنی بین 55 تا 45 : مینا  و  شیوا

دوستان حلقهء روحیهء من :  شانون - آناهيتا - مينا -  محلا